Såhär går det till
Vi hjälper dig att sänka din totala reskostnad!
Innan budfirman ska hämta eller om du själv ska lämna skall ett transportunderlag fyllas i med uppgifter om avsändare och mottagare. Detta är också din skriftliga beställning med viktig information om din transport och vilka internationella regler/villkor som gäller. Detta är uppgifter som sedan skrivs in i fraktsedeln. Även en inventarielista måste fyllas i på engelska. Till ett flertal destinationer i Mellan- och Sydamerika även på spanska eller portugisiska. Tillsammans med dokumenten du mejlar till oss behöver vi även en kopia på avsändarens pass eller id. Transportunderlag och inventarielista skickar vi till dig via email. Om du mejlar tillbaks dokumenten och vill fylla i dem direkt i datorn behöver du ej skriva ut och signera dem utan ditt mejl tillbaks blir som en bekräftelse/signatur.
I vissa fall måste en Proforma faktura med uppgifter om avsändaren, mottagare, varuspecifikation och värde, utfärdas av kunden i förväg. Detta gäller exempelvis vid försändelser som varuprover, mässutrustning och sådant som ska säljas till mottagaren. Dina kollin måste vara tydligt märkta med mottagarnamn, adress, tfn etc.
Innan budfirman ska hämta eller om du själv ska lämna skall ett transportunderlag fyllas i med uppgifter om avsändare och mottagare. Detta är också din skriftliga beställning med viktig information om din transport och vilka internationella regler/villkor som gäller. Detta är uppgifter som sedan skrivs in i fraktsedeln. Även en inventarielista måste fyllas i på engelska. Till ett flertal destinationer i Mellan- och Sydamerika även på spanska eller portugisiska. Tillsammans med dokumenten du mejlar till oss behöver vi även en kopia på avsändarens pass eller id. Transportunderlag och inventarielista skickar vi till dig via email. Om du mejlar tillbaks dokumenten och vill fylla i dem direkt i datorn behöver du ej skriva ut och signera dem utan ditt mejl tillbaks blir som en bekräftelse/signatur.
I vissa fall måste en Proforma faktura med uppgifter om avsändaren, mottagare, varuspecifikation och värde, utfärdas av kunden i förväg. Detta gäller exempelvis vid försändelser som varuprover, mässutrustning och sådant som ska säljas till mottagaren. Dina kollin måste vara tydligt märkta med mottagarnamn, adress, tfn etc.
Efter att vi fått mått och vikt mejlar vi dig ett betalningsunderlag senast dagen efter. Du gör din inbetalning till vårt bankkonto i Länsförsäkringar eller om du väljer att swisha till vårt swish företagsnummer. Betalning ska ske inom 2 dagar eller vad som framgår i mejlet tillsammans med betalningsunderlaget. Därefter debiterar fraktterminalerna lagerhyra för godset. När vi noterat din betalning på vårt konto så mejlar vi dig kvitto, bokningsinformation och fraktsedelsnummer.
Om du lämnar in akut till vår servicedisk på Arlanda betalar du via kontoöverföring, Swish eller via Forex-kontor. Vi har ingen kort eller kontanthantering.
Kontakta oss gällande prisuppgift för flygfrakt till din destination!
Ett samtal till Travel Cargo lönar sig alltid!
- 08-597 854 80